| Auteur |
Mijn dromen..... |
jmdp
Lid

Aangemeld: 11.10.09 |
| Geplaatst op 25-10-2009 00:30 |
|
|
Ik vertel een van mijn dromen.
Ik was in de ruimte, stond tegen over een man, wij keken elkaar aan. Hij had, het leken wel 3 letters, die hij voor zich hield, het leek of hij die geven wou. Die letters waren gekleurd met de primaire kleuren. Achter die letters ter-hoogte van zijn borst begon ineens wit-licht te stralen, wij keken elkaar nog steeds aan, ik stond roerloos.
Verder weet ik het niet meer toen ik weer wakker was geworden.
De man....een kaal hoofd.....een mooi gelaat, stevig. Kleren waren zilvergrijs, als een jurk droeg hij dat, van af zij hals tot aan de grond. |
|
| Auteur |
RE: Mijn dromen..... |
Isismoni
Beheerder
Aangemeld: 03.09.07 |
| Geplaatst op 25-10-2009 08:48 |
|
|
Ik vindt het altijd moeilijk om een droom te annalyseren, je kunt het symbolisch oppakken..wat verteld het jouw?..is het een van de zovele reizen die je hebt gemaakt...en een verdere schakeling in je bewustzijn?...met wat voor gevoel werd je wakker daarna?
Voelt het goed, dan is het goed! |
|
| Auteur |
Dokter Chaos
Lid
Aangemeld: 11.09.09 |
| Geplaatst op 25-10-2009 10:42 |
|
|
Na grondig onderzoek in mijn eigen dromen kwam ik er achter dat het onderbewustzijn regelmatig iets probeert kenbaar te maken door symbolieken toe te passen in beeldvorming die een puzzel vormen van wat is geweest, nu gaande is en wat nog komen zal.
Hier een verhaal wat zich nog niet zo lang in een paar heldere dromen heeft afgespeeld. (heb het destijds opgeschreven)
“ Boodschappen van het onderbewustzijn”
Afgelopen nacht is het een zeer onrustige nacht geweest omdat er lucide dromen zijn geweest die vanuit het onderbewustzijn kwamen waar duidelijk een symbolische boodschap in zat verwerkt.
Droom 1 “ Klasgenoten’
Er waren 2 of 3 mensen waarmee ik op de technische school had gezeten die op bezoek kwamen, het leek er zeer gezellig aan toe te gaan alsof de tijd had stilgestaan.
Ik ontdekte in de loop van het verstrijken van de tijd dat de gezelligheid een illusie bleek te zijn en dat de personen waar ik mee op school had gezeten in werkelijkheid helemaal niet zo prettig vonden om op bezoek te komen en er andere bedoeling mee verweven was in een schijnvertoning dat deze mensen wijzer van me konden worden.
Ik doorzag het en begreep gelijk dat ik elke vorm van contact moest verbreken omdat de brug naar het verleden me geen goed zou doen als ik naar de toekomst verder wilde gaan.
Droom 2 “Vreemde Verjaardag”
Het was vroeg in de ochtend, ik was kennelijk jarig toen mijn ouders naar de kinderkamer kwamen waar ik ben opgegroeid in mijn ouderlijk huis en mijn moeder een bos bloemen gaf.
Op dat moment begon mijn moeder op mijn buik te springen als een groot kind die haar zin wilde doordrijven en gewoon door bleef gaan. Mijn vader schreeuwde woest naar mijn moeder dat ze me met rust moest laten met haar gecommandeer, wat daarna ook meteen gebeurde en mijn ouders naar beneden gingen richting de huiskamer.
Even later begon mijn moeder tegen me schreeuwen dat ik haar contactlenzen moest komen brengen en deze bij haar moest in doen waarop mijn vader opnieuw woest werd op mijn moeder met het antwoord “Laat die jongen met rust, gemeen kreng dat je er bent!”
Hiermee hield deze droom op en kwam de volgende droom”
Droom 3 “ Symbolisch ordenen en opruimen van mijn kamer”
Ik was nog steeds in mijn kinderkamer, echter was mijn bed verdwenen en stonden er overal in de kamer rekken met spullen zoals heldere rechte en driehoekige kristallen, aan de andere kant stond kinderspeelgoed zoals een race auto van plastic voor een kind van 2 jaar, verder stond er een kleine trapfiets die me was ontgroeid.
Ik zat ineens op een zwarte roestige mountain bike waarmee ik herhaaldelijke keren voor en achteruit reed, en door het heen en weer gaan de roestvlekken zich in mijn bed schuurde.
Ik tilde de fiets op, bekeek de onderkant en zag roest en modder, waarna ik de fiets neerzette en het ding ineens weg was.
In Het volgende moment was ik mijn spullen aan het opruimen en aan het afstoffen, als eerste kreeg de speelgoed race auto een andere plaats, in plaats dat hij rechts stond geparkeerd, zette ik hem aan de linker kant van het rek, en zette ik de trapfiets rechts onder het rek.
Hierna begon ik de kristalen op hun plaats te ordenen, ik stofte ze af omdat er een dunne zichtbare laag stof op zat en zette alles tot op in het piekfijne op zijn plaats alsof het een uiterst gedetaileerd plan leek om alles een definitieve plaats te geven om mijn verzameling van spullen en ervaringen ermee sterk uit te breiden.
De eerste droom, geeft een symbolische verklaring, in mijn jongere jaren ben ik näief geweest en heb ik mensen om me heen te veel vertrouwd waardoor ik vaak in de illusie verkeerde dat alles leuk en gezellig was terwijl ik met open ogen op een geraffineerde wijze werd beduveld zonder dit in de gaten te hebben en daarmee ferme tikken op mijn neus kreeg uitgedeeld omdat ik niet begreep vanuit mijn onschuld waarom die tikken werden uitgedeeld.
Droom 2, kan ik nog niet in de juiste contexten verklaren, behalve dat ik als een soort loop jongen heb gediend waar enorm hoge eisen aan werden gesteld door de maatschappij en mijn omgeving wat in symbolen wordt aangeduid door dat mijn ouders er een rol in speelde.
Mijn moeder speelde de slechterik en als het dreinerige kind wat overal haar zin mee wilde krijgen door te commanderen en te bevelen, Mijn vader die steeds bozer werd op mijn moeder omdat ze me met rust moest laten en me in bescherming nam door mijn moeder te corrigeren en uit mijn buurt te houden zodat ik met rust werd gelaten. Dit zou kunnen duiden op een periode dat ik erg ziek ben geweest en dat mijn vader voor me opkwam zodat overheid instanties, doktoren en bedrijfsartsen me eens een keer met rust zouden laten omdat ze oervervelend waren en me desondanks dat ik ziek was gewoon wilde laten werken in slechte omstandigheden, waar mijn vader destijds als beschermheer een stokje voor heeft gestoken.
De rol van mijn moeder komt me een tikkeltje vreemd over omdat ik het normaal gesproken redelijk goed met haar kan vinden en ze echt geen slecht mens voor me is omdat ik zeer goed weet dat ze trots op me is en van me houd.
Droom 3, is duidelijk dat mijn geest zich aan het ordenen is, dat er een deel van verwerking aan de gang is en dat er een flinke geestelijke transformatie aan de gang is die aanduidt dat er de aankomende jaren heel veel zaken zullen veranderen in mijn leven die meer in mijn wensen voorziet waar meer verantwoordelijkheden aan vast zullen zitten.
Het verhaal van de mountain bike is me geheel duidelijk, dat ik jaren lang vast ben geroest aan een leefpatroon, die zijn sporen heeft nagelaten en waarmee aangegeven wordt dat het onderbewustzijn veranderingen aangeeft omdat daar de tijd voor is gekomen om uit oude levenspatronen te stappen zodat er vernieuwingen aan kunnen toegevoegd die op het punt staan om aan te treden om een nieuwe vaste koers in mijn leven te gaan volgen.
Het zijn allemaal dromen waarvan duidelijk is dat het onderbewust zijn me iets probeert te vertellen over mijn leven zoals het eerder was en welke kant ik op zal gaan op het moment dat ik mijn beslissingen maak en verder zal groeien in mijn ontwikkeling omdat er een duidelijke doelstelling mee wordt aangegeven dat er het één en ander aan zit te komen om het leven een andere wending te geven omdat er nieuwe kansen zullen worden geboden die iets zouden kunnen toevoegen door er mee aan de slag te gaan zodat het me dichter bij het doel brengt waar ik de dingen kan bereiken die ik wil en daarmee hard aan de slag zal moeten gaan zodat het zich in deze realiteit kan gaan transfomeren.
Dokter Chaos: Dromen zijn van symolische waarde, En alles behalve bedrog van illusies!
|
|
| Auteur |
jmdp
Lid

| Geplaatst op 25-10-2009 18:40 |
|
|
|
Isismoni schreef:
Ik vindt het altijd moeilijk om een droom te annalyseren, je kunt het symbolisch oppakken..wat verteld het jouw?..is het een van de zovele reizen die je hebt gemaakt...en een verdere schakeling in je bewustzijn?...met wat voor gevoel werd je wakker daarna?
Dag IsisMoni en Dr Chaos,
Je hoeft het niet te duiden, het is een delen van.......Ja het kan zijn dat het een van de vele reizen is.....Zo ondekte ik ook dat ik gebeten was op een keer, de afdruk van het totale gebit...tanden stond in mijn arm. Het was geen groot gebit aan de tanden afdruk te zien......Waar ik die reis geweesd ben.....heb ik geen herinnering aan, als alleen die afdruk. |
|
| Auteur |
Dokter Chaos
Lid
| Geplaatst op 25-10-2009 20:28 |
|
|
Interessant wat het gebit betreft, Herinneringen heb je er niet van, Kun je wel meer in detail treden hoe dat gebit eruit zag? of het er menselijk uitzag? Welke leeftijd schat je in bij het gebit etc.
Ben me bewust dat ik je lastige vragen stel, echter wel interessante feiten om dieper onderzoek op te verrichten omdat het op zijn minst een interessant gegeven kan zijn om te achterhalen waar de reis heen kan zijn gegaan.
Chaos in orde |
|
| Auteur |
Isismoni
Beheerder
Aangemeld: 03.09.07 |
| Geplaatst op 25-10-2009 21:37 |
|
|
Ooit had ik net als jij Michel, mijn dromen opgeschreven..of als ik wat had beleefd in de nacht zeg maar...
Helaas ben ik die info verloren...of misschien nog ergens op een back-up..weet het niet ..
Dát dromen een functie hebben is een gegeven..dat ze aanzetten tot ..nog meer...
Toen ik zo'n 15 jaar terug een droom kreeg over 3 mannen..die voor me hingen..ik op een soort matras in een toneelachtige omgeving naar hen keek..over me heenvlogen in hun blauwe gewaden en blonde haren...me angstig lieten aanvoelen en zichzelf ontvlamde en opgingen in een elk een boom...als het waren zichzelf ontbrandde...toen is alles voor mij een grote zoektocht geworden...de droom liet me maar niet los..ben opzoek gegaan naar de betekenis ervan..paar mensen hebben het me geprobeerd uit te leggen..en als je de symboliek erop toepast..is het achteraf idd dé tijd geweest om te ontwaken...
Voelt het goed, dan is het goed! |
|
| Auteur |
jmdp
Lid

| Geplaatst op 26-10-2009 00:43 |
|
|
|
Dokter Chaos schreef:
Interessant wat het gebit betreft, Herinneringen heb je er niet van, Kun je wel meer in detail treden hoe dat gebit eruit zag? of het er menselijk uitzag? Welke leeftijd schat je in bij het gebit etc.
Ben me bewust dat ik je lastige vragen stel, echter wel interessante feiten om dieper onderzoek op te verrichten omdat het op zijn minst een interessant gegeven kan zijn om te achterhalen waar de reis heen kan zijn gegaan.
Chaos in orde
Misschien is,was het de afdruk van een jeugdige van 12....13 jaar, ik was niet op reis, de reis was naar mij denk ik........ |
|
| Auteur |
Dokter Chaos
Lid
| Geplaatst op 26-10-2009 01:53 |
|
|
Interessant jmdp.
Correct Monique, hier is sinds een tijdje een diepgaande transformatie aan de gang waarvan alles nu langzaam op zijn plaats valt. Er is momenteel veel gaande aan deze kant, zeg maar een enorme beproeving waarmee ontwaken geleidelijk tot inzichten komt.
Het ontwaken is soms confronterend, echter is dat soms juist een reden om dan met alles om je heen te worden geconfronteerd en met een juiste motivatie te veranderen. |
|
| Auteur |
jmdp
Lid

| Geplaatst op 26-10-2009 02:32 |
|
|
|
Dokter Chaos schreef:
Het ontwaken is soms confronterend, echter is dat soms juist een reden om dan met alles om je heen te worden geconfronteerd en met een juiste motivatie te veranderen.
Dat is, denk ik juist, de juiste motivatie. Maar naar gelang veranderd de motivatie in het juiste..... |
|
| Auteur |
Dokter Chaos
Lid
| Geplaatst op 27-10-2009 14:44 |
|
|
Stukje bij beetje, kortom alles op zijn tijd en breek het lijntje niet.
|
|
| Auteur |
jmdp
Lid

| Geplaatst op 27-10-2009 20:09 |
|
|
Niets forceren........................
Gewijzigd door jmdp op 27-10-2009 20:14 |
|
| Auteur |
jane
Lid

Lokatie: gelderland
Aangemeld: 05.09.07 |
| Geplaatst op 29-10-2009 08:26 |
|
|
Als het goed is breekt het lijntje nooit, maar wordt het vervangen door een ander of nieuwe.
Iedereen is waar hij/zij is en staat. Waarna de wandeling verder gaat.
Hugs Jane
|
|
| Auteur |
jmdp
Lid

| Geplaatst op 31-10-2009 04:23 |
|
|
|