| Auteur |
Tv beelden |
jane
Lid

Lokatie: gelderland
Aangemeld: 05.09.07 |
| Geplaatst op 10-08-2008 16:45 |
|
|
Hoi lieve mensen,
Sinds een paar weken heb ik behoorlijk "last" van de beelden die op Tv te zien zijn, vooral nieuws over rampen of bij oorlogsbeelden ook normale gespreken willen hun effect hebben. Niet alleen ten aanzien van Empathie (voel dan bijna alles wat die mensen dan voelen) maar krijg dan ook steeds te "horen" dat de tijd bijna daar is.. En op de een of andere manier is er dan ook weer het Weten..Pfff op bepaalde momenten wil dat aardig wat paniek brengen maar meer in de zin van niet klaar zijn voor wat komen gaat.
En om even terug te komen op het onderwerp dromen, deze nemen de laatste tijd vreemde wendingen..
Mijn vraag is of meer hiermee te maken hebben
Greetzzz en licht Miran
|
|
| Auteur |
RE: Tv beelden |
Isismoni
Beheerder
Aangemeld: 03.09.07 |
| Geplaatst op 10-08-2008 17:47 |
|
|
Hee Jane,
Wat voor "vreemde wendingen"??..heb het niet genoemd maar bij mij komt water en dan in enorme hoeveelheden vaker voor dan ooit in mijn dromen..kan natuurlijk zijn dat het teveel regent haha, of dat ik teveel aan zee heb gezeten de laatste tijd whoehaha..of zuivering maar dan figuurlijk..of toch een rampsenario??..wie zal het zeggen
Voelt het goed, dan is het goed! |
|
| Auteur |
jane
Lid

| Geplaatst op 10-08-2008 20:55 |
|
|
hey Moni,
Water is een van de wendingen, ene moment zit je in je `huis` dan ineens is er alleen nog water om je heen. Geen leven maar niks anders dan water. alles is weg. Dan zakt het weg en is er een soort verschoning.
Of je bent aan het ruimen, je denkt op je eigenplekje tot je de werkelijkheid om je heen ziet. Wat je ruimt is niet je plek maar alles, alles ligt plat en wat je ruimt is natuur, straten zijn er niet meer huizen niet en dan een drukkende stilte..
Normaal droom ik zulke dingen niet, ze zijn over het algemeen wat rustiger van aard. Meestal ook wel terug te brengen naar mezelf of gebeurtenissen van de dag of dagen ervoor. soms zit er een boodschap in Maar zoals ze nu zijn is voor mij nieuw.
Eigenlijk gaat het gelijk op met dat Empatische gevoel wat ik tegenwoordig heb bij het zien van de gebeurtenissen van anderen en dan weten dat het voor hun "klaar" is, zij mogen door..
Zucht.... denk da'k de stichting maar bel heheheh ff vragen of ze nog een kamer over hebben met een slot Maar zie dat jij dus ook het water voor je kiezen krijgt. Vraag me wel af of er meer zijn met deze dromen.. Afwachten maar denk ik zo..
Ps. Hou me tegoede er zijn geen negatieve zware gevoelens bij, eerlijk gezegd een euforisch gevoel komt meer in de richting ook herkenning
Hoop dat je hier wat aan hebt Greetzzz en hugsss Jane
|
|
| Auteur |
Isismoni
Beheerder
| Geplaatst op 11-08-2008 09:28 |
|
|
Hee Jane,
Het is precies wat je omschrijft.. ene keer ben ik op een groot veld..wat ik al zei, soort van afscheid gaat er aan vooraf, er zijn veel mensen aanwezig ( ook die ik niet ken) en dan ineens die golf..alles weg..
Andere keer weer bij mijn ouderlijk huis..(denk toch dat daar ergens mijn eerste herinnering lligt ( beide plekken zijn dat, ene hier andere daar, als je begrijpt wat ik bedoel), afscheid..mensen die gaan rennen..zoekende en dan weer dat water...gevoel van verdriet, maar ikzelf ben er nog steeds..
Dat Empatisch gevoel is er altijd al geweest, zo probeer ik zo weinig mogelijk tv te kijken..mits ik me helemaal leeg kan maken, maar goed het is er altijd hé..valt me op dat ik steeds meer in stilte val tussen de mensen, puur om me dan af te sluiten, het is gewoon niet leuk soms al die gevoelens op te pikken..
Ben idd ook benieuwd wie dit nog meer herkend!
Kuzzie
|
| Auteur |
Chris
Lid
Aangemeld: 31.05.08 |
| Geplaatst op 14-08-2008 23:18 |
|
|
Dat Empatische gevoel deel ik met jullie; soms is dat confronterend maar vooral heel vermoeiend. Bij nieuws en/of beelden over het leed wat mensen elkaar of dieren aandoen (oorlog/mishandeling/buitensluiting/discriminatie etc.) heb ik veel pijn en denk ik aan de enorme zinloosheid ervan. Zowel welvaart als liefde zijn verschrikkelijk oneerlijk verdeeld terwijl werkelijk ieder levend schepsel even veel waard is! Als kind was ik me hiervan al heel erg bewust. Misschien heb ik daardoor steeds het onheilspellende gevoel gehad dat de wereld in diepe duisternis is gehuld. Soms voelt het alsof de mensheid een soort climax tegemoet gaat. In mijn dromen krijg ik hierover echter geen duidelijke boodschappen door behalve beelden van schuilende groepen mensen vanwege een enorme ramp. Soms inderdaad met water maar soms ook iets anders; een soort mega evacuatie, maar waarvoor weet ik (nog) niet. Misschien komen er straks nog meer aanwijzingen via mijn dromen.
Dat afzonderen is voor mij trouwens van levensbelang, anders verdrink ik letterlijk in alle boodschappen en emoprikkels om me
heen. De tv hebben we trouwens al vele jaren geleden de deur uit gedaan en dat bevalt prima! Via Internet kan ik nu gericht het nieuws volgen, gewoon via tekst met evt. foto's. Veel liefs  Chris |
|
| Auteur |
Isismoni
Beheerder
| Geplaatst op 15-08-2008 14:49 |
|
|
De beelden van soort megaevacuties, zoals je omschrijft Chris..en groepen mensen die vluchtende zijn..landschappen die eruit zien als soort van oorlogsgebied of na een grote ramp, dat waren eerst de beelden die ik vaak doorkreeg..is jaren terug al begonnen..
Ergens is dat NU gaande..denk ik..
Nogmaals denk ik persoonlijk dat het de energie van wat er in onze voelbare ruimte aanwezig is en dat je het opvangt doormiddel van je heldervoelen en zo je hersens het uitbeelden..wellicht deels voorspellend, deels onze Empathie voor het "al"..
Kuzzie
|
| Auteur |
jane
Lid

| Geplaatst op 22-08-2008 14:03 |
|
|
Hey hoi,
Ik hoor het om me heen ook al, verschillende mensen (zelfs die wat minder bewust zijn) hebben dromen in deze zin. Het zal wel met het geheel te maken hebben, het transformeren.
Een hoop hebben op het moment ook veel "klachten" met oren en hoofd, duizeligheid en soms ook misselijkheid. Jammer genoeg kan ik me bij die groep aansluiten en volgens insiders worden een hoop ... hoe zal ik het zeggen .... uitgelijnd voor een nieuwe fase.
Greetzzz hug jane
|
|
| Auteur |
sarin
Beheerder

| Geplaatst op 22-08-2008 21:27 |
|
|
over die wat minder bewust zijn gesproken, tot mn verbazing kwam er begin van deze week vrouwtje uit de buurt aan mn deur en dat doet ze eigelijk amper. met ook droom wat ze ff kwijt wilde ....
ja en dan kom je bij mij op de koffie (blijkbaar) ze was behoorlijk van slag van haar droom kwam er dus op neer dat ze vuurballen zag die verwoesting aan richten, ze wilde vluchten haar man wilde in huis blijven juist , ze was verscheurd tussen man en kinderen en de drang toch te rennen , overal waren mensen op de vlucht etc... kortom ze was er vreselijk overstuur over best wel, gillend en huilend werd ze wakker , en echt kwijtraken kan ze het maar niet ......
zal inderdaad toch met het geheel te maken hebben ...
liefs saar |
|
| Auteur |
jane
Lid

| Geplaatst op 23-08-2008 22:03 |
|
|
Hey Saar
Kan heel overweldigend zijn zulke dromen , zeker als je het niet gewoon bent. Confronterend waarschijnlijk ook, een gevoel dat ze herkent en niet wil weten.
Het is fijn voor haar dat ze bij jou tercht kon om haar verhaal te doen, neem aan dat ze weet dat jij verder ziet dan de meeste.
Greetzzz hug Jane
|
|
| Auteur |
jane
Lid

| Geplaatst op 24-08-2008 08:19 |
|
|
@Michel
Er lopen eigenlijk 2 onderwerpen door elkaar. De dromen die we hebben en wat we ervaren bij beelden van de tv.
Wat mezelf betreft is de tv niet verantwoordelijk voor de dromen die ik heb, maar confronteerd me met mijn versterkte Empatische gevoelens. En die zijn zeer heftig.
|
|
| Auteur |
Isismoni
Beheerder
| Geplaatst op 24-08-2008 11:55 |
|
|
Ja is ook zo voor mij..
|
| Auteur |
Rachel
Lid

Aangemeld: 06.09.07 |
| Geplaatst op 05-09-2008 00:33 |
|
|
Ik ondervind precies hetzelfde, wat jullie beschrijven. Mijn dromen over water heb ik al jaren, soms ook over massa-evacuaties, of dat iedereen weg is.
Het empathische gevoel is sterker dan ooit tot het punt dat ik eigenlijk geeneens meer tv wil kijken of een krant wil lezen, want ik kan constant huilen en voel me zeer machteloos. Het lijkt wel of mijn hele wezen tot in de diepste vezel meevoelt met alles en iedereen.
Heb pas ook nog een droom gehad waarbij ik ineens wist dat ik ging sterven, ook iets met water en geen lucht meer hebben. Was redelijk beangstigend. Aan de andere kant was er ook berusting zo van "dus dit is het nou".
Heb ook de klachten van duizeligheid en misselijkheid.
liefs allemaal, dikke knuffel
Alles van waarde is weerloos |
|
| Auteur |
sarin
Beheerder

| Geplaatst op 07-09-2008 15:26 |
|
|
@ jane ja inderdaad beetje twee onderwerpen doorelkaar hehehe, maar ergens elkaar rakend want het gevoel bij bepaalde tv beelden en onderwerpen komt overeen denk ik zo met dromen van bepaalde beelden beetje het gevoel van dit gaat niet goed allemaal HEEEEEEEEEEELP ..... (ff heel simplistisch gebracht)
he rachel heb je die klachten van duizeligheid en misselijkheid in combinatie met die dromen of ook gewoon gedurende de dagen zeg maar ?
hoe ist verders met je lieverd ?
voor iedereen hele dikke knuffel en smakzoenen
sarin |
|
| Auteur |
jane
Lid

| Geplaatst op 08-09-2008 15:03 |
|
|
Yep Saar het raakt elkaar hier en daar. Als je nu naar het scherm kijkt gaat er niets meer goed.. de transformatie gaat rap veel verandering, heel veel.
Greetzz Jane
|
|